Lista Firme Homepage
Forum Home Forum Home » CD-ul ListaFirme » E-mailing
  Noi Postari Noi Postari RSS Feed - Recomandari emailing
  FAQ FAQ  Cautare Forum   Inregistrare Inregistrare  Login Login

Recomandari emailing

 Raspunde Raspunde
Autor
Mesaj
borgdesign View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Aderat: 01 Jan 2006
Locatie: Romania
Status: Offline
Puncte: 485
Optiuni Postare Optiuni Postare   Multumiri (0) Multumiri(0)   Citeaza borgdesign Citeaza  RaspundeRaspunde Link Direct la Postare Subiect: Recomandari emailing
    Postat: 15 Feb 2012 la 09:41
Scopuri: minimizarea ratei de retur; maximizarea ratei de raspuns

Pasi configurare:

1) selectarea targetului:
- este foarte important sa selectati cu grija destinatarii care apreciati ca sunt interesati de mesajul dumneavoastra, transmiterea unui mesaj catre destinatari neinteresati va determina listarea adresei dumneavoastra de email si a IP-ului in black-listuri, raportarea catre autoritati, etc Odata ce destinatarii percep mesajul dumneavoastra ca spam si il raporteaza, informatia este facuta disponibila instantaneu tuturor serverelor de email iar acestea vor refuza mesajele astfel incat doar un mic procent vor ajunge la destinatie;
- in cazul in care nu comunicati cu clientii proprii (aplicatia ListaFirme include o facilitate de import a propriilor clienti) sau cu destinatari pentru care aveti un acord de comunicare comerciala, va recomandam sa solicitati mai intai acordul acestora de a primi mesajele comerciale;
- eliminati din target destinatarii care au solicitat anterior dezabonare;

2) construirea mesajelor - recomandari:
- respectati principiul AIDA (atentie, interes, dorinta, actiune) pentru continut;
- preferati formatul text celui html sau mixt;
- daca utilizati mesaje html este recomamndata validarea acestora inainte de transmitere si evitarea tag-urilor inutile (goale, ex: <B></B>);
- nu utilizati sisteme de monitorizare al utilizatorilor cu imagini invizibile (web bug) inserate in corpul mesajului ci utilizati imagini vizibile;
- evitati includerea unui numar mare de link-uri in mesaj si in special a celor blacklistate;
- nu trimiteti doar o poza sau un atasament fara continut text;
- evitati utilizarea unor cuvinte tip: oferta, news, newsletter, click here, unsubscribe, viagra, porn (acestea pot determina filtrele de spam pentru a clasifica mesajul ca nesolicitat/junk);
- nu includeti justificari ca mesajul nu este spam, acest lucru este caracteristic mesajelor spam;
- nu includeti atasamente de dimensiuni mari (peste 500 kb) sau documente Office (acestea din urma sunt frecvent filtrate);
- incercati sa personalizati mesajul in functie de caracteristicile (utilizate la targetare) ale destinatarilor (companie, nume, sex, domeniu de activitate, etc);
- nu utilizati abuziv literele mari, in special in subiectul mesajului;
- subiectul mesajului trebuie sa fie relevant pentru continut;
- nu utilizati scrieri ciudate: nu s.e.p.a.r.a.t.i literele, nu utilizati |it3re 4n0rm@|e;
- nu utilizati text ascuns, culoarea si dimensiunea textului trebuie sa fie adecvate pentru ca acesta sa poata fi citit;
- puteti testa mesajul inainte de trimitere cu http://www.emailspamtest.com pentru o estimare a sansei acestuia de a intra in Inbox;
- evitati includerea de atasamente doc, xls, ppt, mdb, htm si utilizati in schimb versiuni arhivate ale acestora sau formatul pdf;
- mesajele trebuie sa includa optiune de dezabonare (aplicatia ListaFirme include o astfel de optiune) si informatii de identificare si contactare ale expeditorului;
- prezenta unui disclaimer la sfarsitul mesajului creste sansa de calificare a mesajului ca spam.

3) Transmitere mesaje:
- important: transmiteti mai intai mesajul pe o adresa proprie pentru a va asigura ca este vizualizat corect in clientul de email;
- transmiterea directa a mesajelor este nerecomandata intrucat acest mod de lucru poate declansa majoritatea filtrelor de spam astfel incat majoritatea mesajelor fie vor fi rejectate fie vor intra in junk exceptand situatia in care sunteti profesionist IT si ati configurat corect setarile SPF/DNS, host (pentru verificare RDNS), client;
- transmiterea prin server SMTP este uzual preferata transmiterii directe insa trebuie sa aveti in vedere eventualele limitari/restrictii ale furnizorului dumneavoastra de servicii SMTP privind numarul de conexiuni simultane, pauza intre mesaje, limita de mesaje care poate fi transmisa zilnic, etc.
- transmiterea unui numar mare de mesaje cu continut similar catre serverele Microsoft (live, hotmail), Yahoo si Google (gmail) intr-un timp scurt (peste 200/ora) poate activa temporar blocarea noilor mesaje (blocarea este mai rapida daca se incearca transmiterea catre adrese inexistente);

4) Configurare setari server SMTP, recomandari:
- configurarea serverului SMTP incepe cu alegerea providerului; providerul pe care il alegeti poate avea o politica permisiva sau dimpotriva va poate crea dificultati pe banii dumneavoastra;
- setarile serverului SMTP se regasesc uzual ca anexa a contractului de furnizare de servicii de conectivitate Internet, ale contractului de hosting (daca aveti website) sau in descrierea serviciului in cazul utilizarii unor servicii de email gratuit;
- aplicatia ListaFirme include o facilitate de autodetectie a adresei serverului de email in functie de adresa de email completata la expeditor;
- este recomandat ca adresa de email completata la expeditor sa se afle in acelasi domeniu cu serverul SMTP (ex: office@borgdesign.ro mail.borgdesign.ro);
- in situatia in care adresa de email se afla in alt domeniu decat domeniul serverului SMTP, administratorul domeniului adresei de email este recomandat sa confirme dreptul de transmitere prin intermediul serverului SMTP respectiv prin precizarea acestuia in inregistrarile SPF din DNS;
(aceasta confirmare este recomandata si in cazul transmiterii directe a mesajelor)
- serverul SMTP trebuie sa raspunda corect la interogarile RDNS, respectiv numele serverului SMTP trebuie sa fie identificat printr-o adresa de IP iar cautarea dupa adresa de IP trebuie sa returneze numele serverului SMTP;
- cu cat transmiteti mai rapid mesajele (multe sesiuni simultane, fara pauza intre mesaje, numar mare de mesaje) cu atat cresc sansele sa activati filtrele de spam inainte de finalizarea campaniei;
- este recomandata utilizarea unor servere SMTP care au deja ceva trafic astfel incat efectuarea unei campanii sa nu modifice substantial statisticile de transmitere zilnice uzuale ale acestuia (in caz contrar se vor activa filtre de spam cel putin pe destinatiile Yahoo si Gmail);
- nu utilizati orice servicii online dedicate de SPAM/ mass emailing (cu adresele oficiale de email la sender), adresele dumneavoastra de email si web au sansa mare de a fi adaugate automat la liste negre (URI blacklists) fapt care poate afecta negativ orice comunicare email ulterioara;

5) Evitati Blaclistarea
Verificati periodic atat inainte de inceperea unei campanii de emailing cat si dupa terminarea acesteia daca actiunea dumneavoastra a determinat blacklistarea ip-ului, a adresei de email, a link-urilor web, a telefoanelor de contact, etc
O resursa pentru a gasi aceste liste negre: 








Editat de borgdesign - 22 Nov 2016 la 10:16
Inapoi Sus
 Raspunde Raspunde
  Share Topic   

Schimba Forum Permisiuni forum View Drop Down